Negyedik idényét futotta a Swift Cup Europe 1,4-es mezőnyében Hartmann Balázs, aki minden korábbinál bizakodóbban vágott neki a szezonnak: úgy érezte, a csapat is jobban összeállt technikai szempontból, és ő saját magát is jobban összerakta fejben. A Balaton Park Circuiten ez be is igazolódott: „Már az első versenyen láttuk, hogy jó a tempónk: második helyen végeztünk, ezért sejtettük, hogy az élmezőnyben leszünk az egész évad során” – fogalmazott a fiatal versenyző. A nyitány második és harmadik futama már kalandosabb volt Hartmann számára, az autója is sérült, de így is dobogóra állhatott.
A másik hazai forduló, a Hungaroring jelentette a csúcspontot Hartmann szezonjában, ahol a pilóta az első futamon a rajtpozícióján egy helyet javítva második lett, a második versenyen pedig győzni tudott a hetedik helyről indulva. „Nagyon sok tapasztalatot szereztünk az ellenfelekről, jól fel tudtunk készülni, és onnantól láttuk, hogy igen, bajnokesélyesek vagyunk, meg tudjuk csinálni” – mondta el a Q9 Ferenoval versenyzője.
Poznanban is dobogóval kezdett Hartmann, a második versenyen viszont „meggyűlt a baja” az egyik riválisával: olyannyira keményen csatáztak, hogy büntetéstől is tartottak, de ezt végül elkerülték. A harmadik futamon aztán hármas balesetbe keveredett: hátulról meglökték, így Hartmann pedig az előtte haladót találta el. Az autójának az eleje és a hátulja is sérült, de így is beért másodikként.
A csehországi Most új pálya volt Hartmann számára, de szimulátoron alaposan begyakorolta. A tempója remek is volt, a száradó aszfalton rendezett első futamon fel is jött az első pozícióba – de egy büntetés miatt végül másodikként értékelték. Ez megtörte a pilóta lendületét, a második és harmadik verseny már nem alakult jól: főleg az esőben rendezett utolsó viadalon küszködött.
A második helyét így is őrizte az összetettben, a Slovakia Ring-i forduló azonban rémálomszerűen alakult a 19 éves versenyző számára, ugyanis nulla ponttal távozott egyik kedvenc pályájáról. Arra előzetesen is számítottak, hogy a forróság gondot okozhat az év közben érkezett új gumiknak, ezért direkt óvatosabban vágott neki az első futamnak. „Azonban ez sem volt elég, mert az első helyen haladva levált a futófelület a gumiról. Nagyon vibrált az autó emiatt, ki kellett állnom. A második versenyen az utolsó helyről rajtolva már harmadikként haladtam, de olyan hibát követtem el, amit szerintem versenyző nem követhet el: elkapott a hév, gyorsan túl akartam lenni a következő két pilótán, így hibáztam, és kitört mindkét futómű” – elevenítette fel Hartmann. A harmadik futamot aztán törölték, mivel óriási rajtbaleset történt, amit ő is csak centikkel került el. „Be kell vallanom: ott nagyon megijedtem” – ismerte el.
A dupla kiesés nélkül akár vezethette volna Hartmann a bajnokságot a brnói finálé előtt, ahova így 25 pontos hátránynyal utazott. A meleg miatt itt is gumigondokra számítottak a csapatával, ám ezúttal bírták az abroncsok, így az óvatos kezdés harmadik helyet eredményezett az első futamon, míg a másodikon az utolsó kanyarokban balesetbe keveredett az élen. Ezzel végül Hartmann karrierje legjobbját elérve ezüstérmesként zárta a szezont a nemzetközi, és bronzérmesként a magyar értékelésben.