DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Tóth László pont nélkül maradt a Formula Renault Eurocup imolai versenyhétvégéjén

Nehéz hétvégén van túl Tóth László, a Formula Renault Eurocup mezőnyének magyar résztvevője, aki a két héttel ezelőtti szezonnyitón elért hetedik helyével megszerzett hat pontját az Imolában rendezett második forduló során nem tudta gyarapítani.

Az olasz Bhaitech 20 éves magyar versenyzője a jó szereplés reményében utazhatott el a legendás Forma-1-es – és az idén az F1 naptárába is visszatérő – pályára, ahol a 20 fősre duzzadt mezőny két időmérő edzést és két versenyt teljesített a hétvégén.

toth-laszlo-imola-2



A pilótáknak és a csapatoknak ráadásul plusz egy nap is a rendelkezésükre állt, csütörtökön ugyanis négy szakaszban, szinte egész nap tesztelhettek. Tóth számára teljesen új volt a pálya, korábban a német, az olasz és a spanyol Formula 4-es sorozatok közül egyikben sem szerepelt még ezen az aszfaltcsíkon, ezért a versenyhétvégét megelőző tesztnapon elsősorban a pálya megismerése volt a feladata.

A pénteki szabadedzések során aztán újfent bebizonyosodott, hogy a Bhaitech lemaradása jelentős a többi csapathoz képest, és a helyzet a szombat délelőtt rendezett időmérő edzésre sem javult.

Tóth Lászlónak az első, szombat délután rendezett versenyt a 18. rajtkockából kellett megkezdenie, de ahogyan a monzai hétvége első napján, úgy most Imolában sem volt igazán jó a Bhaitech autóinak versenytempója. A magyar versenyző a 16. helyen fejezte be a 30 perc+ 1 körös futamot, és egyáltalán nem volt elégedett a történtek után.

toth-laszlo-imola-1

„Nem találtuk meg annak a valódi okát, hogy miért ilyen gyenge a tempónk. Az egyenesekben is nagy volt a lemaradásunk, és hiába próbáltunk ki tényleg minden lehetséges módosítást az autón, nem tudtunk sikerrel járni” – foglalta össze az első nap történéseit Tóth.

Vasárnap reggel újabb időmérő edzés, kicsivel 12 óra után pedig a hétvége második, befejező versenye várt a mezőnyre. Tóth László a versenymérnökével és a csapattal közösen úgy döntött, hogy Monzához hasonlóan ezúttal is gumitaktikával próbál előnyhöz jutni a többiekkel szemben, így a szombati versenyen használt abroncsokkal ment ki az időmérőre. A kvalifikációt azonban törött első szárnnyal kellett teljesítenie, és bár a futamra ezt a problémát megoldotta a csapat, a magyar pilótát a meghibásodott kuplungja hátráltatta, így végül a második viadalon – a 20. helyről rajtolva – is a 16. pozícióban intették le.

„Az első szárnyam egyik szélső eleme egyfolytában fityegett az időmérő alatt, és a csapat hiába látta a problémát, azt mondták, maradjak kint. A futamon a kuplunggal voltak gondjaim, a kigyorsításoknál a motor sokat pörgött feleslegesen, szinte az is szerencse, hogy egyáltalán célba tudtam érni” – mondta Tóth László, aki a Monzában gyűjtött hat pontjával két forduló, azaz négy futam után az összetett pontverseny 14. helyén áll.

A Formula Renault Eurocup mezőnye most több mint egy hónapos szünetre vonul, a bajnokság pedig szeptember elején a németországi Nürburgringen folytatódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: