DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

3 hiba, amit a cég környezetvédelmi aktivitásával elkövethetünk

Zöld munkahelynek lenni, pártolni a környezetvédelmet és részt venni egy-egy jótékony kezdeményezésben menő dolognak számít manapság. Olyannyira, hogy a potenciális munkavállalók egy részénél szerepet játszik a választásban az, hogy a leendő munkahely mennyire pártolja a témakört.

Ebben a cikkben megmutatjuk a környezetvédelem kommunikálásával kapcsolatosan tipikusnak számító hibákat a cégek részéről, egyúttal hasznos tanácsokat adunk az elkerüléshez is.

Mindenképp érdemes állást foglalnunk a kérdésben

Higgyük el, hogy az Y és Z generációs munkavállalók döntésénél igenis fontos szerepet játszik a környezetvédelem kérdése. Ők már csak az általuk fontosnak vélt elvek miatt sem szeretnének olyan cégnél dolgozni, akinek a tevékenysége ártalmas a természetre nézve.

 https-__dreamjo.bs_ - 2020 január - Cikk3



Ellenben büszkén mesélik a barátaiknak, ha a munkáltatójuk nyitott a zöld megoldások felé. Mindenképp vonzók lehetünk tehát a tehetséges és a fenntartható működést fontosnak tartó jelöltek szemében, ha a vállalat által fontosnak tartott értékeket kommunikáljuk is a külvilág felé.

A cégnél meglévő folyamatok legyenek összhangban a hangzatos kijelentésekkel

A potenciális munkavállalókat nem ejtették a fejükre, ezért roppant gyorsan képesek megneszelni a turpisságokat. Ezért arra is rá fognak jönni, ha a környezetvédelemmel kapcsolatos kommunikációnk köszönő viszonyban sincs a belső folyamatokkal.

Igyekezzünk tehát rendbe tenni minden olyan elemet a szervezeten belül, aminek a hatására indokolatlanul nagy lesz az ökológiai lábnyomunk. Ha kell, akkor alapítsunk külön csapatokat az észszerű megoldások kidolgozására.

A pozitív irányba tett lépésekkel kettős célt is szolgálhatunk. Egyrészt vonzóbb munkahely leszünk a fiatal munkavállalók szemében, másrészt néhány kisebb vagy nagyobb lépést a környezetvédelem nemes ügyének érdekében is megteszünk.

A környezetvédelem fontosságának a harsogásával ne akarjunk más hiányosságokat elfedni

Komoly hiba, amikor egy munkáltató csak divatból hirdeti magáról nagy hangon a zöld működést. A potenciális új dolgozó előbb vagy utóbb úgyis rá fog jönni, hogy a fák ültetése, a szemétszedés vagy a műanyag poharak száműzése csak szemfényvesztés.

Az irodában uralkodó negatív légkör, a megfelelő vezetés hiánya, az alacsony javadalmazás vagy a dicséret hiánya legalább annyira szennyezi ugyanis a munkahelyet, ahogyan egy olajkút képes szennyezni a tengervizet.

A környezetvédelmi törekvések kommunikálása működhet hatékony eszközként, de csak mértékkel használva. Egyúttal arra sem alkalmas, hogy örökké elfedjen más hiányosságokat. A munkavállalók ugyanis akkor szeretnek majd nálunk dolgozni, ha értékeljük őket és megteremtjük számukra az ideális feltételeket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: