DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Red Bull Air Race: Szombaton startol a 2016-os bajnokság Abu Dhabiban

Minden eddiginél izgalmasabb szezonnyitó futammal kecsegtet a Red Bull Air Race világbajnokság: a március 11-12-ei hétvégén a világ legjobb pilótái Abu Dhabi felett csapnak össze a másodpercekért. A frissen bevezetett szabályzatnak köszönhetően a Master Class két újonca közel ugyanolyan esélyekkel indul, mint az évek óta versenyző pilóták, így még kiélezettebb versenyre számíthatunk.

Új pilóták és csapatok, kiegyensúlyozottabb versenyt ígérő szabályzat és féktelen száguldás – március 11-12-én újra Abu Dhabi ad otthont a világ leggyorsabb motorsportjának. A kilenc évadot megélt Red Bull Air Race sorozat szezonnyitó futamán először mutatkozik be a Challenger mezőnyből előlépő cseh Petr Kopfstein és a szlovén Peter Podlunsek, akik Besenyei Péter és a tavalyi világbajnok Paul Bonhomme helyét veszik át a világ 14 legjobb pilótája közt.

lamb_bonhomme_besenyei



Idén nagy kérdés, hogy 2015 második legsikeresebb versenyzője, az ausztrál Matt Hall beváltja-e a hozzá fűzött reményeket, most, hogy legnagyobb ellenfele, Bonhomme visszavonult. Martin Šonkán is nagy lesz a nyomás, hiszen a mezőnyhöz újonnan csatlakozott honfitársa mindent megtesz majd azért, hogy bizonyítson a Master Classban.

Besenyei Péter az átrendeződött erőviszonyokról azt mondta: „Ha Paul Bonhomme még versenyezne, egyértelműen azt mondanám, hogy megvédi a címét. Az ő gépét kapta meg a spanyol Juan Valerde, akinek bajnok repülővel komoly esélye van a meglepetésre. Főleg, hogy nemcsak technikailag erős, de szépen is repül, motivált, jó pilóta” – mondta Besenyei. A magyar bajnok gépét a cseh Martin Sonka kapta meg, aki Besenyei motorját azon nyomban ki is vette belőle. „Ebből is látszik, hogy messze nem volt a legerősebb a mezőnyben. Azt a motort és Sonka korábbi gépét a szintén cseh Petr Kopfstein örökölte. Nem irigylem, újoncként nem lesz könnyű dolga vele. Visszatérve a favoritokra: azért a korábbi gyors srácokról, Matt Hallról és Nigel Lambról sem szabad megfeledkezni. Ők is komolyan beleszólhatnak a végeredménybe, ahogy a szerencse is” – mondta Besenyei Péter.

matt_hall_abu_dhabi

A szezonnyitó futam végeredménye idén is megalapozza majd a verseny további alakulását, így az első pillanattól kezdve bizonyítaniuk kell a versenyzőknek és csapataiknak. Abu Dhabi ebből a szempontból kifejezetten nehéz terepnek számít, hiszen az izzó sivatagi hőség mellett szombaton debütál az új versenyformátum is, így a győzelem tényleg ezredmásodperceken áll vagy bukik majd. Mikor ennyi múlik egy futamon, egyik csapat sem engedheti meg magának, hogy Abu Dhabit tesztrepülésként fogja fel, idén nincs idő a “bemelegítésre”. Ezért számos team új taktikai kulcsemberrel bővült, sőt sokan új, vagy radikálisan módosított repülőgépekkel állítják starthoz a versenyző pilótát.

„A szezonnyitó futam olyan, mint az első pilon a versenypályán: ha nem maximális sebességgel indulnak neki a csapatok, akkor könnyedén olyan hátrányt szerezhetnek, amely behozhatatlan, főleg egy olyan mezőnyben, ahol sokan esélyesek a dobogóra” – mondta Steve Jones, a Red Bull Air Race versenyigazgatója. “Az első futam mindig nagyon izgalmas, a csapatok várják a kihívásokkal teli terepet, amilyen Abu Dhabi is.”

Abu-Dhabi már 2005 óta része a versenynaptárnak, ahol a magas hőmérséklet és a változó szél nehezíti a pilóták dolgát. A légi pálya nyolc kilométeren húzódik a Perzsa öböl felett, gyönyörű látványt szolgáltatva a nézőknek. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: