DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Toyota

WEC: A Toyota visszavágott

Az időmérős vereség ellenére az első körtől fogva vezetett a Toyota #7-es egysége Bahreinben. Az első sorból induló Rebellion és Ginetta már a rajt után ütköztek.

részletek

Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért

Elkészült az eddigi talán legstílusosabb restomod: egy kétajtós veterán kisautó jól karbantartott testébe egy body builder szívét ültették be. És a legszebb: mindkettőt ugyanaz a cég gyártotta – negyvenegy év különbséggel. Történetünk nem rövid, viszont annál különlegesebb.

részletek

Először Európában lesz kapható a Supra GT4

A TOYOTA GAZOO Racing 2020 márciusában megkezdi a GR Supra GT4 forgalmazását Európában, majd augusztustól Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban/Ázsiában is értékesíti a modellt.

részletek

Környezetbarát Toyoták kísérik körbe Japánban az olimpiai lángot

Tokiói Olimpia és Paralimpia Szervezőbizottsága (Tokió 2020) bemutatta azoknak az autónak a látványtervét, amelyek részt vesznek az olimpiai lángot kísérő konvojban. A konvoj segít majd a váltófutás útvonalán az ünnepi hangulat kialakításában, valamint a váltófutás biztonságos lebonyolításában. Az olimpiai láng 2020. március 26-án indul a fukusimai prefektúrában lévő J-Faluból, majd áthalad Japán összesen 47 prefektúráján, valamint érinti a nemzeti történelem és kultúra számos fontos helyszínét. A konvoj az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási főtámogatója, a Toyota által rendelkezésre bocsátott környezetbarát autókból áll majd.

részletek

Alonso őszinte volt a Dakarral kapcsolatban

Nem azt érzi a sivatagi száguldással kapcsolatban, mint amit az Indyvel, Le Mans-val, vagy Daytonával kapcsolatban, de nem adja fel, van egy terve arra, hogy hogyan szerepeljen jól.

részletek

Menetpróba - Toyota Prius+ Executive

A japán autógyár hét különböző hétüléses autót kínál a vásárlóknak Magyarországon, a palettából a legkörnyezetbarátabb modellt tettük próbára. A legendás hibrid ezen verziója nem csak a taxisok között népszerű.

részletek

Ogier, Evans és Rovanpera írhatja tovább a Toyota aranykorát

Ritka és különleges helyzet az, amikor valaminek az aranykoráról jelenidőben, és nem visszatekintve, nosztalgikus múltidézéssel emlékezhetünk meg. Ilyen nem mindennapi helyzetben van most a Toyota, amely minden kétséget kizáróan a vállalat motorsport történetének legsikeresebb időszakát éli. A világ azon legrangosabb szériáit és versenyeit sorra véve, amelyeken a márka képviselteti magát, elképesztő sikersorozatot láthatunk. A Toyota 2018-ban elhódította a Rali Világbajnokság (WRC) konstruktőri világbajnoki címét, és második helyen végzett a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) és a Dakaron. A Hosszútávú Világbajnokság 2018/2019-es idényében a japán autógyártó már megszerezte a világbajnoki címet, megnyerte a 2019-es Dakart, míg a WRC 2019-es idényében a pilóták versenyében Ott Tanak révén egyéni világbajnoki címet szerzett, és szoros versenyben volt a konstruktőri világbajnoki címért is, amelyért végül az Ausztrál Rali lefújása miatt nem tudott csak megküzdeni. A vállalat versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing csapata jelenleg három verseny után élen áll a 2019/2020-as sorozatban is WEC sorozatban is, a 2020-as Dakarra a 2019-es WEC világbajnok Alonsót is nevezi, a WRC 2020-as évadára pedig vadonatúj pilótákkal, köztük a hatszoros világbajnok Ogier-vel készül, akinek sikersorozatát épp a Yaris WRC-vel versenyző Tanak törte meg idén… Mindeközben a maga is mesterpilóta Akio Toyota, a Toyota világszintű versenyzője érzelmes szavakkal búcsúzik az eddigi csapattagoktól, Latvalatól, Meeketől és Tanaktól.

részletek

Tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

A Toyotához hasonlóan mára szinte valamennyi vezető autógyártó és energetikai vállalat tagja a Hidrogén Tanácsnak, félreérthetetlen jeleként annak, hogy várakozásuk szerint az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás hajtás lesz az, amely az akkumulátoros elektromos hajtás mellett a valódi áttörést jelentheti a közúti közlekedés környezeti lábnyomának csökkentésében. A világ első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautója mellett immár a megújuló energiaforrások optimális kihasználását lehetővé tévő technológiával hajtott buszt, teherautót és targoncát is kínáló Toyota októberben, a Tokiói Autószalon bemutatta a lenyűgöző vadonatúj személyautó Mirait, és működés közben volt látható a városi busz Sora, amelyből mintegy 100 darab áll majd szolgálatba a 2020-as Tokió Olimpia megkezdéséig. Mindezen fejlesztések mögött vezető fejlesztőmérnökként pedig egy hihetetlenül energikus és tehetséges fiatal mérnöknő Jackie Birdsall áll, aki nem riad vissza a társadalmi és technológiai tabuk ledöntésétől.

részletek

Toyota Supra: 0-100-as gyorsulás egy másodperc alatt

A Real Street Performance 2000 lóerős Toyota Suprája igazi Dávid a Góliátok között: olyan dolgokra képes a drag-pályán, amit kétszer ekkora motorral szerelt autóktól várnánk el. Mégsem ez teszi elképesztővé, hanem az, hogy közúton is használható.

részletek

Azonnal kiszáll a Citroen a WRC-ből, az ok: Ogier

A hatszoros világbajnok elhagyja a csapat kötelékét, amely válaszul – élversenyző hiányában – lehúzza a rolót. A szaksajtó tényként kezeli, hogy Ogier a Toyotánál folytatja.

részletek

Bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hyibrid

A Los Angelesi Autószalonon áll először reflektorfénybe a RAV4 Plug-in Hybrid: a vadonatúj modell a világ legnépszerűbb crossovere, egyben a Toyota Corolla után a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója. Az új modell a maga a szegmensben is kimagaslónak számító, 306 lóerős teljesítményével minden idők legerősebb RAV4-ese lesz. A kategóriaelső teljesítményhez szegmenselső üzemanyag-fogyasztás, 6,2 másodperces gyorsulás 0-100 km/órára, és 30 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátás társul. A nagy kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kínálja majd a kategória legjobb, több mint 60 km-es EV-hatótávolságát, ami megnyugtatóan fedezi a statisztikák szerint átlagosan 50 km-es napi autózási igényt.

részletek

WEC: Két év után legyőzték a Toyotát

Az időmérő után a futamon is elsőséget szerzett a Rebellion: a hibridek lelassítása és három áthajtásos büntetés egyaránt Sennáék kezére játszott. A japánok két dobogós helyezést mentettek Kínában.

részletek