DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 24. hétfő

LeMans

Le Mans: Eredményes tesztelésen van túl a címvédő

A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2018/2019-es évadát már egy futammal ezelőtt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing eredményes tesztelés után vághat neki, hogy megvédje Le Mans-i trófeáját a Circuit de la Sarthe pályán. A Toyota az azt megelőző két drámai, az utolsó pillanatban elveszített Le Mans után tavaly aratott először diadalt a legendás pályán, a pilóták pedig – hiába van már zsebükben a világbajnoki cím – eltökéltek hogy megismételjék a tavalyi bravúrt, és ismét felálljanak a dobogó legfelső fokára. Fernando Alonso most áll utoljára rajthoz a TOYOTA GAZOO Racing WEC csapatának tagjaként, ám a pilóta és a versenyistálló korábbi tájékoztatása szerint a nem titkoltan a motorsport Tripla Koronájára áhítozó, ám egyes találgatások szerint a Dakar felé is kacsintgató sztárpilóta továbbra is a versenycsapat kötelékében marad.

részletek

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó

A Ford bemutatta a Ford Chip Ganassi Racing csapat Ford GT gépeihez tervezett “Ünnepi fényezést”, ami a 2019-es Le Mans 24 órás futamon indított autóit díszíti majd. A négy gyári Ford GT dekorációja a márka Le Mans-ban elért sikereit szimbolizálja – napjaink diadalait ugyanúgy, mint az 1960-as években aratott győzelmeket.

részletek

A McLaren Alonsóval indulna Le Mans-ban

A csapat már 2021-ben részt venne az egynapos versenyen – az indianapolisi kudarc után Fernando Alonsót szeretnék versenyzőként, mert „nagy sztori lenne”.

részletek

Marquez újra nyert, mögötte három Ducati

Bár a verseny elején Miller még megszorongatta, végül a címvédő simán zsebelte be idei harmadik, valamint a Honda 300. királykategóriás sikerét. Az egymással is harcoló Dovizioso és Petrucci még a dobogón.

részletek

Marquez esése ellenére is a pole-ban

Trükkös körülmények között rendezték meg a MotoGP Le Mans-i időmérőjét, amelynek végén a bukást is begyűjtő címvédő örülhetett a rajtelsőségnek három ducatis és a Q1-ből továbbjutó Rossi előtt.

részletek

Vinales az élen tartotta a Yamahát Le Mans-ban

Délelőtt Quartararo, délután a gyári csapat spanyolja bizonyult a leggyorsabbnak, megelőzve Marquezt és az ifjú franciát. Az utolsó percek több bukást is hoztak; Rossi és a Suzukik a top 10-en kívül egyelőre.

részletek

24 óra izgalmai három percbe sűrítve

A címvédő F.C.C. TSR Honda kálváriája, Randy de Puniet bukása és szárnyalása és a két éllovas utolsó óráig tartó fordulatos csatája: többek között ezekről marad emlékezetes a 42. Le Mans-i 24 órás motorverseny, amelynek most hoztuk a hivatalos összefoglalóját.

részletek

Fordulatos finálé után a Kawasaki nyert Le Mans-ban

Bár főként Randy de Puniet döbbenetesen erős tempójával a #111-es Honda a hajrában megszorongatta őket, végül a verseny jelentős részében vezető #11-es Team SRC Kawasaki győzött a legendás 24 órás viadalon, s ezzel a vb-összetettben is az élre állt a dobogót teljessé tévő #2-es Suzuki előtt.

részletek

BMW-pole a Le Mans-i 24 óráson

A Kenny Foray, Julien Da Costa és Mathieu Gines által alkotott trió érte el a legjobb átlagidőt a két időmérő edzés összesítése alapján, de csak 28 ezreddel múlták felül a YART Yamaha egységét.

részletek

Jön a Le Mans-i 24 órás motorverseny

Bár sem MotoGP, sem F1, sem WSBK, sem WTCR nem lesz húsvét hétvégéjén, mégsem maradunk nívós motorsportesemény nélkül – ráadásul szinte az egészet élőben követhetjük.

részletek

Máris kiszállhat a WEC-ből a BMW

Amerikában gyakorlatilag egyeduralkodók, most a daytonai 24 óráson is kategóriagyőzelmet arattak, a WEC-ben viszont nem éppen a számításik szerint alakulnak a dolgok. Lehet, hogy nem is maradnak sokáig.

részletek

Sporttörténetének legsikeresebb szakaszában a Toyota?

A Toyota tavaly és idén sosem látott sikerszériát könyvelhetett el valamennyi kiemelt motorsportban, amelyben képviselteti magát: a motorsport területén rendkívüli hagyományokra visszatekintő autógyártó 2018-ban története során immáron negyedszer (1993, 1994, 1999, 2018) hódította el a Rally Világbajnokság (WRC) konstruktőri világbajnoki címét, megnyerte a legendás Le Mans-i 24 órás futamot és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) élen állva minden esélye meg van arra, hogy a 2014-es diadal után ebben a szezonban is elhozza a konstruktőri világbajnoki címet, és ha mindez nem lenne elég, történetében először 2019-ben a Toyota megnyerte a Dakart is. Nem mindennapi sikersorozat ez, és a japánok szerencséjére (bár mindez valószínűleg sokkal inkább a nagyon tudatos és megfeszített munka, semmint szerencse számlájára írható - egyelőre nem látszik a vége.

részletek