GPDA
A GPDA lábon lőtte magát?
Legalábbis így gondolja ezt a korábbi McLaren-pilóta Stefan Johansson, aki blogján újabban egyre gyakrabban értekezik az F1 jelenlegi helyzetéről.
részletekWurz: A funkció a fontos, nem a szépség
Az F1-es pilóták érdekvédelmi szövetségének vezetője szerint a halo bevezetéséről szóló döntésnél elsősorban a versenyzők biztonságát kell szem előtt tartani. Idővel persze javíthatnak a kinézetén is.
részletekPerez: Vannak, akik feladják, de ez érthető
A Force India F1-es pilótája szerint nem hallgatnak rájuk, ezért megérti, ha valaki nincs ott a versenyzői megbeszéléseken és nem tagja a GPDA-nek - de úgy véli, sosem voltak még ilyen erősek.
részletekEcclestone: A versenyzőknek csak a szájuk jár
Az F1 első embere igen éles szavakat használt a közelmúltban nyílt levelet író versenyzőkkel szemben. Szerinte a pilóták csak azt mondják, amire a csapatuk utasítja őket – Vettelnek is odaszólt.
részletekEcclestone a GPDA-nak: Elgépeltétek a szöveget?
A versenyzők érdekvédelmi szerve szerdán nyílt levélben követelt változtatást az F1 döntéshozatali rendszerében. Bernie Ecclestone megoldásokat vár az elégedetlenkedő pilótáktól, és kicsit oda is szúrt nekik.
részletekAz F1-es pilóták levele nem hirtelen ötlet volt
Alex Wurz szerint ez a levél nem az időmérős mizéria miatt született, már régóta tervezték és átbeszélték a pilóták - úgy véli, a jelenlegi döntéshozatal nem működik megfelelően.
részletekNyílt levélben követelnek változást a pilóták
Elavult és rosszul strukturált az F1 döntéshozó rendszere – a GPDA az összes pilóta nevében háborodott fel és sürget változásokat az Ausztrál Nagydíj botrányos eseményeit követően.
részletekRosberg: A halo a helyes irány!
A Mercedes német versenyzője szerint mindig is lesznek olyanok, akik ellenzik a változásokat, de az utóbbi időben több életet is megmentett volna a 2017-ben az F1-ben bevezetni kívánt „glória”.
részletek„Lewis előbb olvasson e-mailt, aztán kritizáljon”
A rajongói kérdőívekkel komoly szabályváltozásokat akadályozott meg a GPDA, a pilóták véleményét pedig igenis kikérték az új időmérővel kapcsolatban. Alex Wurz érdekes háttérinformációkat fed fel.
részletekAzonnali fejvédelmet követelnek a pilóták
Nincs mese, az F1-es versenyzők szövetsége kijelentette, hogy legkésőbb 2017-ig véghez kell vinni a pilótafülkék részleges lezárását, amivel csökkenne a fejsérülések esélye.
részletekCoulthard: Wurzra még nagy jövő vár
A skót ex-F1-es szerint a versenyzéstől nemrég visszavonult, majd a Daytona 24-en mégis induló, emellett a GPDA elnökeként tevékenykedő Alexander Wurz fontos szerepet fog betölteni a motorsportban.
részletekNem várható bojkott a gumik miatt
A spái defektek után gumibotrány körvonalazódott, amely nem példa nélküli az F1 történetében. A versenyzők szövetsége azonban hangsúlyozta, párbeszédre van szükség, nem fognak futamokat bojkottálni.
részletek