Igencsak eltérő képet festett az erőviszonyokról az eddigi két 2019-es Formula-1-es futam: az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a Mercedes dominált, Bahreinben viszont már a Ferrari tűnt gyorsabbnak – igaz, végül Charles Leclerc műszaki problémáinak és Sebastian Vettel hibájának köszönhetően ott is a címvédő gárda autói futottak be az első két pozícióban. A második verseny után az egész Mercedes-tábor a Ferrari óriási egyenesbeli fölényéről beszélt: az összetettet egy ponttal vezető Valtteri Bottas négy, míg a csapatvezető Toto Wolff öt tizedre saccolta a rivális előnyét. A finn pilóta a sanghaji futam előtt ismét elemezte a helyzetet:
„Nyilván tudjuk, hogy sok munka vár ránk, szokatlan volt ez az előrelépés a Ferraritól tempó terén az első és a második verseny között. Egyértelmű, hogy valami félresiklott náluk Melbourne-ben, és lehet, hogy inkább a bahreini forma tükrözi a valós képet. Hogy ez így fog-e folytatódni, nem tudjuk. Tudjuk, mely területeken fejlődhetünk, és már itt is lesznek további fejlesztések az autón. Remélhetőleg erősebbek leszünk tőlük, de nehéz egyelőre többet mondani erről” – idézi Bottast a Motorsport.com szakoldal.
A finn rámutatott: a Ferrari egyenesbeli fölénye Kínában is az ő malmukra hajthatja a vizet. „Egyértelműen előnyt jelenthet: nagyon hosszú egyenesek vannak a pályán, így a motorerő és a végsebesség rendkívül fontos itt. Vannak persze kanyarok is, de tudjuk, hogy erősek lesznek ezen a hétvégén. Remélhetőleg mi más pontokon tudjuk kamatoztatni az erősségeinket, de egyértelműen látszik, mely területen kell sürgetnünk a fejlesztéseket.”
A maranellóiak szóban forgó erősségei ellenére is a Mercedes vezeti toronymagasan a konstruktőri tabellát, s az egyéniben is az ő pilótáik foglalják el az első két helyet, köszönhetően autóik eddigi megbízhatóságának. De vajon csak utóbbira támaszkodhatnak vagy erőből is felvehetik a versenyt a Ferrarival? Lewis Hamilton így vélekedett erről:
„Nem igazán tudom pillanatnyilag. Mindig nehéz ítélkezni az első futamok alapján. Nem számítottunk arra, hogy olyan erős teljesítményt fogunk nyújtani az első versenyen, ahogy arra sem, amit a másodikon láttunk. Még csak a harmadik futam jön, pedig olyan érzés, mintha máris rengeteg idő eltelt volna. Remélem, nem kell a megbízhatóságunkra támaszkodnunk, és sokkal szorosabb lehet a verseny. Úgy vélem, az időmérő rendben volt az utolsó futamon is, a versenyen viszont nagy volt a különbség. Ez egy nagyszerű pálya ahhoz, hogy igazi versenyt lássunk, szóval minél szorosabb lesz, annál jobb.”