DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Bottas: Négy tized a hátrányunk az egyenesekben

Az Ausztrál Nagydíj győztese szerint a rivális olasz gárda Bahreinben négy tized másodperccel volt gyorsabb náluk az egyenesekben, és ez az előny a következő Kínai Nagydíjon még tetemesebb lehet.

A téli tesztek után a Mercedes arról beszélt, a Ferrari előnyét fél másodpercre becsülik. Ehhez képest az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a német istállóval győzedelmeskedő Valtteri Bottas közel 58 másodperccel ért hamarabb célba, mint a negyedik helyen befutó Sebastian Vettel. A múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon viszont a Ferrari újonnan magára találva a szombati időmérőn kibérelte az első rajtsort, majd Charles Leclerc autójának meghibásodása nélkül fölényes győzelmet arattak volna Szahírban. Az SF90 megbízhatósági problémái és Sebastian Vettel megpördülése miatt azonban ismét a Mercedes-pilóták álltak a dobogó első és második fokán.

Bottas elmondta, látva a Ferrari egész hétvégi formáját és az egyenesbeli sebességüket, ahol számításaik szerint négy tizedet nyertek hozzuk képest, a kettős győzelem nem töltötte el őket különösebb elégedettséggel. A finn szerint ugyanis ez az előny a következő két versenyen akár még nagyobb is lehet.



„Láthattuk, hogy a Ferrari az egyenesekben gyűjti össze a legnagyobb előnyét. Kínában pedig még hosszabb az egyenes, mint Szahírban, szóval nagyon keményen kell dolgoznunk. Persze, folyamatosan fejlesztjük az autót, de alaposan át kell gondolnunk, mit kezdünk az egyenesekkel, és ez nem lesz egyszerű feladat. De ahogy Bahrein is bizonyította, ha csak saját magunkra és a saját dolgainkra fókuszálunk, bármi megtörténhet”– mondta a világbajnoki tabellát jelenleg is vezető pilóta, aki szerint nem csak Kína, hanem az azt követő Azerbajdzsáni Nagydíj is a Ferrarinak kedvezhet.

„Mindkét pályán hosszúak az egyenesek, és a mi számításaink szerint Bahreinben körönként négy tized másodpercet nyertek. Ezért nekünk talán a kanyarokban kellene megtalálni ennek az időnek egy részét és az egyenesekben a maradékot. De szerencsére még a szezon elején járunk, és legalább tudjuk, az autó mely részén kell javítanunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: